Sis anys i tres mesos.
Eixe és el temps passat des del
tràgic accident del 3 de juliol de 2006 a la línia 1 del metro de València. En
este temps han passat moltes coses. Camps ja no és President de la Generalitat,
i fa uns dies, Marisa Garcia, gerent des de 2003 de Ferrocarrils de la
Generalitat Valenciana (FGV) ja no està al front d’esta empresa pública. Els
dos s’han anat de rositas sense assumir cap responsabilitat pel sinistre on
varen morir 43 persones i 47 més patiren importants ferides. Hui 3 de novembre
de 2012, com fan tots els dies 3 de tots els mesos des d’aquell 3 de juliol de
2006, familiars i amics de les víctimes s’han reunit davant de la porta gòtica
de la catedral per retre un homenatge a la memòria dels que perderen la vida al
sinistre. L’associació AV3J s’alegra de la dimissió de Marisa Garcia, però no
pot oblidar que ella era la gerent de FGV quan va ocórrer l’accident, ella va
ordenar desmantellar el comboi accidentat fent desaparèixer qualsevol proba,
ella va contractar una empresa que assessorà que i com tenien que declarar els
treballadors que varen ser interrogats en la comissió parlamentària que va
investigar l’accident, i Marisa Garcia va ocultar informació sobre incidents
anteriors en eixa mateixa línia 1, o en el mateix ferrocarril, negant a la
pròpia comissió que la unitat UT3736 havia descarrilat altres vegades abans del
3 de juliol de 2006. Per tot això, considerem que Marisa Garcia “ha posat a FGV
en el primer lloc en el ranking
d’inseguretat del metro europeu”, i que la seua gestió mereix una investigació,
igual que les causes que varen provocar l’accident del 3 de juliol de 2006.
URBANO GARCIA
urbanogarciaperez@gmail.com
FOTO: Urbano Garcia
No hay comentarios:
Publicar un comentario